Ny ridskolehäst

 

Jag vet att flera fjordhästar i höst har börjat sitt nya jobb som ridskolehäst. En av dem är Indor Kry, som nyligen flyttade till Mora ridklubb.

För några dagar sedan fick jag foton och rapport från hans första uppdrag inom ridterapin, där han tydligen gjort omedelbar lycka. Snäll och lagom stor hade han passat perfekt för uppdraget, och jag blir så glad att läsa det.

Jag sålde Indor som föl, och har sedan bara träffat honom vid ett par tillfällen, dels jag hälsade på hos familjen som köpte honom, dels då han kom förbi hos oss och sedan visades på hingstpremieringen när han var två år. Han fick 38 poäng och kastrerades sedan.

Jag har fått många bilder och rapporter om honom, och han verkar lika snäll och trevlig som sin mamma Desolett. Han är nu åtta år, och det ena av hennes båda föl, där Haldol är den äldre av bröderna. Indor är efter Ingvar Halsnaes, som ju även han har visat sig vara en duktig och trevlig individ.

Så jag hoppas att Indor ska fortsätta att sprida glädje och trygghet på sitt nya jobb,och passar samtidigt på att önska alla andra duktiga fjordhästar på ridskolor lycka till! Tack Erika Rask för bilden!

 

1 kommentar
Turid

Hej! Jag är en av de lyckliga eleverna på Mora ridklubb som får glädjen att rida på fine Indor. Han är en toppenhäst som hjälpt mig utvecklas i ridningen och vi har jättekul ihop varje ridpass.

Svar: Hej! Vad roligt att läsa! Indors mamma Desolett är tillbaka hos oss, så vi njuter av henne här igen. Har du sett att det var ett reportage om Indor i fjordhästföreningens medlemstidning Lill-Blakken?
Helena