Rone blir sista fölet

Rone blir Muskas sista föl. Hon är pigg och glad, och håller hullet bra, men börjar bli lite stel i benen, så det blir inte fler. Tolv fina föl är inte illa, och det är extra glädjande att de sista verkar bli minst lika bra som de första. Ett bra avelssto håller kvalitet hela vägen. Aska är vi ju supernöjda med, och ju mer jag ser av Rone ju bättre tycker jag om honom.
 
Rone är son till Finslands Ringo, och jag ser många likheter med den härliga Ringo, som vi fick lära känna en vecka i fjol. Rone har fått hans fina resning, och verkar bli lika snäll och samarbetsvillig som pappa. Ja, Muska är ju också fin och trevlig, och en riktigt bra mamma. Jag är glad för att Rone också har rejäla och bra ledgångar och är välbyggd och fin. Han utvecklas bra, och leker för fullt med Himmer. Det är intressant att se hur de båda utvecklas, och hittills är jag väldigt nöjd med det jag ser.
 
Ovan Rone och nedan två bilder på Finslands Ringo och nederst Muska.
 
 
 
 
0 kommentarer