Hur länge kan man hoppas?

 
När är det dags att ge upp? Dags att sluta vänta och hoppas att Atlas ska komma tillbaka... Bara en stallkatt, men ändå saknad och omtyckt.
 
Tiden går och hoppet krymper. Han har aldrig försvunnit förut, så risken är tyvärr stor att något allvarligt hänt honom.
 
Jag sa till Unni att det skulle kännas bättre att hitta honom död, att få veta. Hon höll inte med. Det är väl bättre att han har flyttat och har det bra hos någon annan, tyckte hon. Klokt tänkt. Ett annat perspektiv än mitt, där ovissheten gnager. Och misströstan ökar.
 
På bilden är det Carpus, som på många sätt var lik Atlas. Vi fick ha honom många år, men han dog ändå för tidigt. Påkörd, men återfunnen död. Trots allt bättre än att inte veta, kanske...
 
2 kommentarer
Emelie

Mammas katt kom tillbaka med kylan efter 4.5 månad. Det var en mager och mkt hungrig kisse. Nu går han in och ut som vanligt igen.

Svar: Ok, tack för god nyhet. Då håller vi tummarna.
stuterikry.blogg.se

Anna O

När jag betänker hur många katter som under åren dykt upp i stallet i mitt föräldrahem tänker jag att det ligger mer än bara optimism i vad Unni säger! Det är klart att man tänker att en katt som har det bra hemma inte flyttar, men det är inte alla nykomlingar som kommit magra och utsvultna, en del har dykt upp i gott skick och sett ut som om de haft det bra någon annanstans till dess att de bestämde sig för att flytta. Och katter har ju sina egna för oss obegripliga motiv.

Svar: Ja, omöjligt är det inte. Vi får hålla tummarna. Fast jag har svårt att låta bli att tänka på alla sätt en katt hastigt kan dö...
stuterikry.blogg.se