En dag på ponnyutställning

När klockan ringde i lördags morse ångrade jag en kort stund att jag lovat att döma ponnyutställning i Tingsryd. Avfärd innan sex på morgonen efter en natt med halvdålig sömn kändes som dåligt val... Men jag kom upp (förstås), och tog en kort hundrunda upp till hästarna.
Jag möttes av en fantastisk morgon. Trötta hästar i gryningsljuset, och vilken fantastisk sommardag det skulle bli! Resan ner mot Tingsryd var vacker. Nästan framme såg jag ett rådjur stå vid vägkanten med sitt lilla, lilla kid. Nr jag bromsade in och stannade gick de över vägen. Klok mamma, och vilken vacker syn!
Det blev en varm dag, och jag hade nog tur som fick döma inne i ridhuset. Utställningen hade lockat ponnyer av olika färger och modeller, och många tävlade också i olika bruksgrenar, så aktiviteten på platsen var stor. Jag gladdes åt de många engagerade barnen och ponnyer som visade prov på fint temperament som barnponnyer.
 
Stämningen kändes jättefin, och alla verkade hjälpas åt för att få allt att funka. Jag åkte hem med en bra känsla. Det känns bra att det finns lite olika former för utställning, och att det ges chanser att pröva för dem som inte är så vana. Förstås är det jätteroligt att döma de allra finaste ponnyerna, men jag tycker att det är viktigt att också alldeles "vanliga" ponnyer kommer med, och att de duktiga kan inspirera och visa de som är nya. En hel del av detta såg jag prov på här. Och jag är helt säker på att även bland de ponnyer som inte kom till final finns många som är fantastiska och sprider glädje varje dag. Jag är glad att jag fick se dem. Jag bjuder på lite blandade ögonblicksbilder från dagen.
 
 
 
 
2 kommentarer
Anonym

Så söta! Man glömmer lätt bort hur små de faktiskt är när man varje dag omges med stora hästar.

Svar: Visst är de härliga!
Helena

Anneli

Tack för en trevlig dag, och för att du hade tålamod med en trött och förvirrad sekreterare😊

Svar: Tack för bra hjälp i ringen, och för snyggt skrivna protokoll! Hoppas du orkade njuta lite av föl sedan.
Helena