Bra för alla

 
Ibland hittar man lösningar som är bra för alla. Det känns så nu när det gäller Furubäcks Io. Han kommer att få flytta till Frö fjordhästar nu och stanna fram till våren, och blir där ridhäst åt Anna. Efter en ridolycka som ledde till ett brutet ben är självförtroendet som ryttare inte på topp, och båda Anna och jag tror att Io är rätt häst för att bota detta.
 
Anna har varit och provat honom, och båda såg lika glada ut. Anna för att få sitta på en häst som tryggt och med gott humör tog henne ut på en mysig skogsrunda, och Io för att han fick komma ut och se sig om. Att en älg knakade i kanten brydde han sig inte det minsta om. Han är bussig och välutbildad, och även om hans gamla skada sätter stopp för en fortsatt tävlingskarriär, så är han inte sämre än att han njuter av turer i skog och mark.
 
Muska kommer att få flytta in i sin gamla flock igen, och det tror jag att både Aska och Rena kommer att bli glada för. De andra bryr sig nog inte speciellt. Muska trivs bra med Io, men jag tror hon också blir glad att få vara med sin vackra dotter igen.
 
Och jag får bara en flock över vintern. Enklare och smidigare, inte minst för de andra här hemma när jag är på rymmen på olika äventyr. Och så får jag tillbaka Io i vår, då jag hoppas att Aska ska få bli dräktig med honom. Det var ju allra mest därför jag köpte honom. Så jag tror att vi hittat en lösning som ska vara bra för alla, och det är bara så härligt när det händer!
 
1 kommentar
Norrsken Emma

va sööt fjording =)

kram

Svar: Tack! Ja, Io har precis det huvud man önskar på en fjordhäst.
Helena