Lyssna på varandra

Att rida och hålla på med hästar går mycket ut på att förstå och lyssna på signaler.  Åt båda håll. 
 
I början hade Unni lite svårt att få Denver att rätt uppfatta hennes signaler. Inget konstigt alls med det. Och det blev fort bättre. Galoppfattningarna går jättebra nu. Och jag blir då glad när jag ser hur hon kan galopppera mjukt och lugnt, även över små hinder. Vilken utveckling!
 
Ännu gladare blev jag för några dagar sedan då hon avbröt ett ridpass nästan genast. Han känns inte som vanligt, så jag struntade i att rida, berättade hon. Jag följde med för att kolla hur det var. Ingen hälta, men ett ytligt sår och ömhet på baksidan av ena bakbenet. Ingen fara alls, men stramade nog lite. Så han fick ledigt några dagar. Och Unni får högsta beröm för att ha lyssnat på sin ponny. Snart är de igång igen, och det med gott förtroende.
 
0 kommentarer