Hoppar treårstestet

 
Jag har inte anmält Aska till treårstest. Fast det finns en jättefin möjlighet i samband med riksutställningen för fjordhäst. Fast jag hade planerat för det och tänkt det. Och fast hon hoppar bra.
 
Jag känner helt enkelt att vi inte är förberedda för det. Vi började träna i god tid. Har löshoppat då och då. Hon har energi och fin teknik. Hon är rädd om sig och hon rättar sig. Hon hatar att riva. Vi har tränat upp till 85 cm, och det var lätt. Hon blev ändå tveksam när vi höjde lite till, så jag backade och fortsatte där det var lätt och roligt. 
 
Vi hade tänkt träna en del i sommar. Och även åka till ridhus och löshoppa. Men det blev dåligt med det. Någon gång hemma har vi hoppat, och det går fint. Men tid och kraft räckte inte till att resa till ridhus. Fast hon är snäll att resa med. Och fast jag hade tänkt det. Den här sommaren var inte bästa sommaren, inte alls. Jo, vi har ju varit i ridhus, som du kan se på bilden. Men då tränade vi visning, och Denver hoppade uppsuttet. Aska fick hjälpa till att plocka bort bara. 
 
Jag tänkte länge att det ordnar sig. Vi tar ikapp detta sen. Och det gör vi förstås. Fast inte till början av september. Det finns ingen sådan tid nu. Och eftersom hon är klok, positiv och känslig så vill jag vara rädd om det stora förtroende hon visar. Jag vill inte svika genom att utsätta henne för något hon är dåligt förberedd för. 
 
Aska är dräktig och hinner utvecklas som hopphäst senare. Hon får följa med på riksutställning. Det får räcka med det denna gång. 
 
0 kommentarer