Grattis Hangvar Kry!

 
Hangvar Kry har genomfört sitt första fjord-SM, och det med den äran. Grattis alla runt honom, ägare, kusk och ryttare! Jag är så glad och stolt som uppfödare att få se hans fina prestationer och få njuta av hans härliga utstrålning och gång! Det är något alldeles speciellt med honom - det är en häst som syns.
Hangvar fick över 65 % i båda omgångarna av SM-dressyren, och var trea i både lätt A:1 och lätt A:2. Sammanlagt räckte det till en fjärdeplacering i fjord-SM i dressyr, där det var oerhört jämnt mellan tvåan, trean och fyran (tvåan och trean hade varsin andra och varsin fjärdeplacering, och sammanlagt någon tiondel högre procent än Hangvar). Det var väldigt fina hästar före honom, så det är ett riktigt bra resultat.
Han har under meetinget också hunnit med att vinna en lätt A dressyrkörning, bli tvåa i en lätt B dressyrridning och genomföra SM-klass i både brukskörning och bruksridning. Vilken debut på SM!
Väldigt många andra fina intryck har jag också med mig hem från SM, och en väldig massa bilder. Nu ska jag sortera och välja bland bilderna, och smälta intrycken. Idag blir det bara bilder på Hangvar i bloggen - alla från andra omgången av SM-dressyren. Men på näthinnan och i minneskortet finnas massor av mer bilder på duktiga och fina ekipage. Riktigt roligt var det också att få döma utställningen med genomgående väldigt bra kvalitet och väl förberedda hästar och så duktiga handlers. Och så förstås alla fina pratstunder med människorna på SM.
Tack för fina dagar, och ett särskilt tack för att jag fick njuta av en så fin Kry-häst på SM. Hangvar är den fjärde som är placerad i SM-klass dressyr, om jag räknar rätt.
 
 
 
2 kommentarer
IA

Han ser så koncentrerad och snäll ut. Vilken liten going, graciös och vilken svansföring. Imponerande.

Svar: Tack! Ja, han har mammas kloka snälla ögon. Rörlig och vacker.
Helena

IA

Inte visste jag att fjordingar kunde vara så dansanta och graciösa..*S* Riktigt kloka snälla ögon. De passar bra ihop de där två. Ett fint ekipage som Anders Gernandt sa..

Svar: :-) Ja, dansant är nog en passande beskrivning. Även Dazy, som var tvåa i SM-dressyren var en häst som dansade fint med sin ryttare. Verkligen ett fint ekipage det också!
Helena