Omodern?

 
När jag började rida var schabrak bara ett ord som fanns i korsord och på tipsrundor. Nu är det istället så att  man knappt kan få tag på en vojlock längre. Barnen säger att jag är omodern. 
 
Men jag gillar vojlock. Tycker faktiskt att det är snyggt och praktiskt. Min häst blir varm nog ändå, och jag är inte så flitig med att färgmatcha hela ekipaget. Så jag använder gärna vojlock. 
 
Vi har ett par vojlockar (och onödigt många schabrak), men de börjar bli slitna. Jag tänkte köpa en ny, men det visade sig lättare sagt än gjort. SÅ omodernt var det alltså.... Till sist hittade jag några, men det stod iceland på dem. Kunde det vara något för min dressyrsadel? 
 
Jag chansade och jag tycker att det blev bra. Helt ok att ha iceland, och kanske är det nästan modernt då? Eller? Och jag lovar att om jag får ha min vojlock så kan jag klara mig utan pannband med flätade plastbandsmönster, som alla också hade när jag gick på ridskola. Det är ju faktiskt en helt annan sak. 
4 kommentarer
Islycka

det är mycket vojlockar på islandshästar, jag själv tycker det är snyggt då schabrak lätt blir stora på våra små islandshästar. ett tips är att spana in Mias RS, där finns det mängder av vojlockar (och schabrak) i både dressyr, hoppning och allround. Där kan Du i princip bestämma själv hur din vojlock ska se ut.

Svar: Ja, vi har köpt av Mias förut. De är fina.
Helena

Anna O

Det är ju en jättesnygg vojlock! Bra att den vita dekorationen ligger en bit in, annars blir den ju sjaskig efter två ridpass.


Svar: Tack! Jag tyckte det med, och kan ju köpa någon mer när jag vet att de passar.
Helena

Jennie

Så fin vojlock, det är kul med ridning och hästar.

Svar: Tack! Skönt att höra att fler tycker den är fin. Härligt att rida och det går sakta åt rätt håll, så vi blir lite duktigare.
Helena

Emelie Lindeborg

Flätade plast pannband är på väg tillbaka har jag hört!

Svar: Där ser man. Fast det klarar jag mig nog fint utan :-) Och så hoppas jag att det kommer en massa fina välpassande vojlockar samtidigt.
Helena