Onödigt!

Jag tycker det är dumt och onödigt att en del kastar ut skräp från bilen. Jag bor vid en liten grusväg som slingrar fram i vacker natur. Jag tänker att här kör väl mest folk som bor här, eller i närheten på landet, och så andra som uppskattar hur fint vi har på den småländska landsbygden. 
 
Men ändå hamnar det betydande mängder ölburkar, vinflaskor och plastskräp på och längs med vägen. Jag och ytterligare nångra grannar plockar upp och städar. Det är väl inte så betungande. Men det känns sorgligt att andra har en så nonchalant inställning till att vara rädd om var fina natur och miljö. 
 
Så här såg det ut i söndags morse. Kanske var det någon som genat förbi oss efter lördagskvällen. Men om de inte kände för att möta polisen så behöver de väl inte snitsla banan efter sig? Och jag gillar inte tanken på att de kanske inte bara råkar tappa plastförpackningar och ölburkar, utan kanske också har en förare som var den som tömde ölburken. Men vad kan man göra?
 
 
1 kommentar
Jennie

Håller med om att det är fel, att kasta skräp i naturen.

Svar: Jättetrist att för många inte fattar det.
Helena