Sälja eller inte...

Jag hade ju sagt att jag skulle sälja det ena eller kanske båda av årets föl. Så hur skulle jag nu välja då? Vem skulle säljas, vem skulle bli kvar? Eller skulle någon få stanna? Jag fick väldigt fort förfrågningar om båda fölen, från olika håll. Det gjorde inte valet enklare...
Men nu har jag bestämt mig. Tror jag. I varje fall för en tid framåt. Jag tror du anar hur det gick...
Båda får stanna. Eller i varje fall: båda får bli kvar ett år. Nästa vår tar jag ställning igen. Då har jag hunnit lära känna båda lite mer, och framför allt hoppas jag att jag har kunnat ge båda en riktigt bra grund. Jag tror att de är bra om de får gå kvar med sina mammor ganska länge, och jag tror på att ge dem tryggheten i sin flock. Och förstås att ha varandra att leka med. När man nu äntligen har fått två stoföl som dessutom är så jämna i ålder - det skiljer precis en vecka - så vill jag ta vara på fördelarna med det.
Och att få njuta av dem. Om du tittar på bilderna så förstår du nog varför jag vill det. De är bara så väldigt härliga - båda två, och redan två fina personligheter, Jag inbillar mig inte att det blir det minsta enklare att bestämma om/vilken jag ska sälja om ett år. Men det behöver jag ju inte fundera på just nu :-)
 
 
 
 
 
 
1 kommentar
Eva

Oooohhh.........vilka underbara bilder!

Svar: Tack!
Helena