Självklara rutiner

På höstlovet fick Unni besök av en kompis. De fick en mysig dag och red ut tillsammans på Denver och Desolett. Jag tror att både hästar och tjejer njöt. 
 
 
Kompisen rider på ridskola i vanliga fall, och hon kom väl överens med Desolett. Jag kom inte på förrän efteråt att jag borde påmint om rena kläder. Det är ju så lätt att ta med sig smitta från ett stall till ett annat med sina ridkängor eller liknande. Inte för att jag tror att det pågår smitta där, men när man vet det så kan det vara för sent. 
 
Men jag hade inte behövt oroa mig. Unni hade påmint. Hon såg det som självklart, och hade det helt naturligt med sig. För det hade jag ju sagt en annan gång. 
 
Jag blev glad. Jag tänker att dessa bra rutiner kanske kan bli mer självklara för den yngre generationen. Det känns bra. 
 
1 kommentar
Volmarc.blogg.se

😊

Svar: :-)
Helena