Kan man kalla sig influencer?

 Vi skojade hemma om att vara influencer. En kompis hade sagt att jag ju var det i och med att allt fler och fler läser och delar bloggen.

Och så kom kommunchefen på studiebesök. Inte för bloggen, men för hästföretaget. Det var oväntat, och jag försökte förklara att jag ju jobbar heltid med annat. Hon ville komma ändå, och vi fick en bra pratstund i hagen. Tror att jag lyckades dela några tankar kring hästhållning och hästföretagande. 

 

Peppe skickade tips om en sida för influencers. Jag kände mig inte alls hemma i sällskapet. Trodde inte på att betala för att få tips för influencers. Jag var för långt ifrån dessa människor i olika poser.

Jag har också svårt att tänka mig att göra reklam för produkter jag inte tror på. Att andra ska styra vad jag skriver.

Så jag har hittills inte tjänat något alls på min blogg. Mitt stuteri driver jag vid sidan av heltidsarbete som anställd. Är väldigt nöjd när kostnaderna täcks av intäkterna i hästverksamheten. Leva på det har jag inga drömmar om.

Så jag skriver på min fritid. För att dela tankar, ge inspiration och förhoppningsvis bidra till bättre förståelse för djuren. Det ger mig annat än pengar.

När jag är ute på mässor, tävlingar och liknande är det ganska ofta någon kommer fram och säger: Jag läser din blogg och jag gillar den verkligen. Och lite då och då kommer en uppmuntrande kommentar i bloggen eller på Facebook.

Jag förstår att det inte gör mig till influencer. Det gör inget. Jag är ändå inte så imponerad av engelska ord och titlar. Jag trivs bäst på landet, utan styling och andra krumelurer.

Det räcker långt för mig att just du läser. Ibland får jag veta att jag gjort skillnad. Då blir jag glad.

 
 
7 kommentarer
Anonym

För mig är din blogg den bästa och den enda jag någonsin fastnat för. Du har gett mig mycket inspiration och tips genom den. Stort tack!

Svar: Tack själv!
Helena

Linda W

Jag älskar att läsa om dina fina fjordingar. Och jag uppskattar verkligen att du berättar om de svåra stunderna som det oundvikligen innebär att ha djur. Allt det glada och roliga också förstås :) men jag tycker om att du målar i alla nyanser ❤️

Svar: Tack för en fin beskrivning! Jag gillar att måla också, så den gick verkligen hem.
Helena

Eva

Jag läser inte många bloggar, kanske 3 :)
Det bästa med din är att det finns så mycket visdom och sunt förnuft i den.

Svar: Tack!
Helena

Josefin

Jag följer en del bloggar, mest hundbloggar, då det är hund jag har. Häst har jag ingen, men drömmer kanske lite i smyg om det.
Men en av dom bästa sakerna med att kliva upp och läsa bloggar är just att det finns ett inlägg från dig varje dag. Och du skriver så mycket bra, både om bra och dåliga saker. Dina tankar, fyllda med glädje, visdom och sunt förnuft. Så mycket du skriver (om häst) som passar in lite här å där i livet! <3

Svar: Tack, det är verkligen fantastiskt att höra hur även de som inte har häst hittar något i bloggen.
Helena

Anna O

Bra mycket viktigare och bättre att påverka med kunskap än att vara influencer eller ha influensa!

Svar: Haha! Det var en till som associerade om influensa. Jag tänkte vaccinera mig i nästa vecka :-) Så jag orkar fortsätta influera ;-)
Helena

Paula

Ja set tycker jag att du är. Alla gillar olika men många tar till sig det som skrivs och förhoppningsvis gör det skillnad.

Svar: Självklart får man tycka olika. Ingen behöver hålla med om allt. Helt nöjd om jag väcker lite tankar.
Helena

Paula

Ja set tycker jag att du är. Alla gillar olika men många tar till sig det som skrivs och förhoppningsvis gör det skillnad.

Svar: Tack!
Helena