Har du röstat?

 
Idag är det valdag. Har du redan röstat eller ska du rösta?
 
Jag röstade i torsdags. Fullt upptagen med riksutställning idag vill jag inte riskera att missa det som är ännu viktigare. Att ta vara på demokratins rättigheter och möjligheter. 
 
Många verkar rösta mot saker detta val. Antingen mot etablissemanget och otillräckligheten i politiken. Eller mot desa som röstar på sådant som de inte gillar, väljer något långt ifrån, för att minska möjligheterna till inflytande. 
 
Jag väljer att rösta för. För det jag tror på, för det parti som ligger närmast mina ideal. För demokrati och för åsikter och ambitioner som jag tycker är viktigt. Jag tror att det är det bästa sättet att påverka. Och i vilket fall vill jag ta chansen att medverka. Jag tänker att det är viktigt. 
 
0 kommentarer