Vi hann inte efteranmäla...

Vi är nästan alltid bland de första att anmäla till tävling. Om man planerat att vara med är det ju lika bra att få in anmälan, innan det blir fullt eller man glömmer. Så tänker jag. 
 
Men det verkar inte finnas så många med samma uppfattning. Ofta fyller det på när det är en eller två dagar till anmälan stänger. Och många efteranmäler. Ibland kostar det extra, men det brukar ändå vara rätt många. 
 
Jag hörde en intressant kommentar för ett tag sedan. Den lät så här: De ställde in alla klasserna på grund av för få anmälda, så vi hann aldrig efteranmäla. 
 
Jaha? Jag tror inte jag förstår logiken helt... Och framför allt tror jag inte att man har reflekterat över arrangörens situation då. Anmälningstiden finns ju för att de, nästan alltid ideellt arbetande, ska hinna förbereda och genomföra tävlingen på ett bra sätt. Så varför inte anmäla i tid?
 
För om ingen gör det så blir det kanske ingen tävling. Och det var ju ändå synd!
 
0 kommentarer