Är du fortfarande ute o rider

I lördags förmiddag skulle både Unni och jag rida ut. Men hon ville ha fart, och jag ville mest skritta och njuta av det fina vårvädret, så vi bestämde oss för att rida var för sig, Jag kom iväg lite innan hon var klar att sadla, och berättade vart jag skulle rida.
 
Turen tog lite längre tid än vanligt, för jag hamnade mitt i en avverkning, så inget var sig riktigt likt. Men efter att ha suttit av och lett en bit så lyckades vi krångla oss vidare enligt planerade rutt.
 
När jag var nästan hemma fick jag ett sms. Det var från Unni: "Är du fortfarande ute o rider" stod det. Jag svarade "Japp" och sedan tog det bara ett par minuter till innan jag var hemma i stallet.
 
Nu var ju allt som det skulle, nästan. Men jag tänkte att det också var ett bra kvitto på värdet av vårt enkla system att meddela när vi ger oss av på uteritt och vart vi planerar rida. Just för att någon ska sakna oss om det dröjer för länge innan vi är tillbaka.
 
Unni är jätteduktig på det. Och hon skickar ett nytt sms till mig när hon är hemma. Om det dröjer oväntat länge kollar jag. Hon vet vad som gäller och gör samma sak tillbaka. Det känns bra. Bättre att någon frågar en gång för mycket - det gör ju inget alls.
 
 
0 kommentarer