Fixat papperna

I lördags passade vi på att chipmärka Björke. Han blev id-kontrollerad, chipmärkt och fick lämna lite svanshår till ett tagelprov. Det sista var värst, för jag fick dra flera gånger innan tillräckligt många hårrötter följde med. Först gick de flesta hårstråna av, men efter en stund gick det. Han tog även det med jämnmod.
 
Han verkar ha ett riktigt härligt temperament. Det var nog ett par veckor sedan han hade grimma på när jag fångade honom i hagen. Hur enkelt som helst, utom att grimman var för liten. Han hade gått från att den var lite väl stor på innersta hålen till att det knappt gick att få på med yttersta. Så det var tur att han var snäll och jag kunde knäppa ut ännu lite mer än jag trott.
 
I stallet bytte vi till nästa storlek på fölgrimma. På drygt en månad var den första urvuxen alltså. Så brukar det ju vara, när allt är som det ska. Men ändå blir man överraskad.
 
Han var duktig att leda både från och till hagen också. Förstås i sällskap med mamma Finja, som visade vägen. Men ändå: duktig kille!
 
Han är nyfiken och cool. Och samtidigt lyhörd och uppmärksam. Precis som jag vill ha det. Håller det här i sig kan han bli superbra! Vi hoppas det.
 
Nu är alla papper för registreringen klara, och vi kan vänta på passet om ett tag. Gott om tid, men lika skönt att ha det gjort innan det blir kö i slutet av oktober.
 
0 kommentarer