Svenska fjordhästar i norsk annons

"Har du sett annonsen?" sa Ella när den norska fjordhästtidningen hade kommit. "Du måste kolla!"
 
Jag bläddrade upp helsidan från Agria, som finns i det norska medlemsbladet precis som i det svenska. Jag brukar läsa och inspireras av innehållet i tidningen, men kanske passera annonserna rätt snabbt.
 
Fast när jag var ansvarig för den svenska Lill-Blakken tog jag kontakt med huvudsponsorn Agria och förklarade att det inte var bra reklam för dem att pryda annonserna med oklippta brunblacka hästar som kanske inte ens var renrasiga.
 
De förstod vinken och bad om hjälp med bättre bilder. Jag letade upp några, och de valde senare att också köpa några att kunna använda lite bredare än de som de fick för Svenska fjordhästföreningens tidning.
 
Det är ett tag sedan nu, så jag blev verkligen överraskad att se vår Desolett tillsammans med några till i flocken galoppera fram i den norska tidningen. De som syns är Fägre och Brimi. Vi får hoppas att norrmännen tycker att mina hästar platsar i deras fina tidning.
 
 
0 kommentarer