Årets ljusaste dag

I år sammanföll min födelsedag och sommarsolståndet. Årets ljusaste dag, som denna gång bjöd på sol och ljuvlig sommarkänsla.
Som vanligt började jag dagen med en promenad till hästarna, med Zizou som sällskap. Och på samma sätt avslutar vi. Solen faller från olika håll, men lika härligt både med morgonsol och kvällssol.
Vårt gräs blev slaget, och låg i tjocka strängar. Vi hade tänkt bli klara förra veckan, men vågade inte då med hotande regn, som också blev verklighet. Innan midsommar kom det av i alla fall. Skönt det.
Aska och jag red terminens sista dressyrträning. Och som hon gick! Stadig, mjuk och på små, små hjälper. Schvung och kraft, lugn och energi. Wow!
Vi släppte Hassles flock på bättre bete. Alla blev glada, men fölen blev gladast. Vad de sprang! Så fina att se.
Jag fick jordgubbar till efterrätt, som gav mig födelsedagskänsla. Det behövs inte mer för en jättebra födelsedag (och jo, jag blev firad också med massor av grattis och med presenter från familjen redan i söndags).

Och nu är det midsommar! Årets ljusaste helg, tänker jag. Jag önskar er alla härliga dagar!
 
 
 
 
1 kommentar
sandra ledin

Gratulerar i efterskott!!!

Svar: Tack!
Stuteri Kry