Elva månader kvar ungefär

Igår dräktighetsundersökte jag Finja med ultraljud. Jag hade gott hopp när jag såg hennes blick mot Brynjes hage. Hon verkade inte det minsta intresserad av att träffa honom, snarare orolig att han skulle komma flängande. Men han hade det fint med Philippa, och de fick nytt bete kvällen före, så han kom inte fram till staketet. 
 
Ina väntade lugnt i boxen när Finja gick in för undersökning en liten bit bort. Vi hade tagit med Muska och Iska, som stod i boxen intill, så då var det lugnt. 
 
Och visst var hon dräktig! Ett härligt besked att se den runda fina fosterblåsan på ungefär 16 dygns dräktighet. Nu kan vi bara hoppas, vänta och ta väl hand om henne. 
 
Mycket kan hända, men så klart hoppas jag på ett fint föl om cirka elva månader. Med tanke på Finjas dräktighetstider hittills så är det väl ungefär vad vi får vänta, om allt går som vi hoppas. Och kanske kan det bli två föl då ungefär samtidigt. Om en vecka är det dags att kolla Aska, och om även hon är dräktig så kan det ju bli två föl på kort tid. Ja, dit är det långt kvar. Men visst hoppas jag!
 
0 kommentarer