Aska ska till Friends!

Aska Kry är inbjuden till Friends! Första advent ska hon vara med och tävla i Årets kallblod!
 
En lång resa och ett stort äventyr. Så jag tvekade lite först, om jag ville åka. Men sedan kände jag att detta är roligt och det är inte så många gånger i livet man får chansen, så vi tar den. Det ska bli roligt!
 
Aska är vettig och sansad att ha med sig också, så jag tror hon ska sköta sig bra fast hon bara är tre år.
 
Det blir visning i mässpaddocken sent söndag eftermiddag (runt 17), och redan där brukar det vara en enorm publik vid Året kallblod. Alla vill se de mäktiga kallbloden och heja fram sin favorit. Sedan blir det final i stora arenan senare på kvällen. Inte klart vilka som kommer med in där, men vi hoppas förstås på att Aska får följa med.
 
Jag har bett Ella visa henne. Så kan jag stå bredvid och vara nervös.
 
Eller kanske inte så nervös. Det är stort nog att få representera fjordhäst (ett sto och en hingst per kallblodsras tas ut och det ska bli spännande att se vilka alla de andra blir). Jag ser det inte så mycket som en tävling, utan mer en chans att få se fina hästar.
 
Vi har varit med förr, men bara en gång på Friends. Då var det Finja Kry och hon blev dagens bästa sto, slagen av ardennerhingsten i final. Innan det var på Friends har vi även tävlat med Desolett Kry Ismo Kry. Av våra uppfödningar har även Alvedon Kry och Humira Kry varit med. Ingen av dem har vunnit, utan fått ge sig i hård konkurrens. Men vi har känt oss som vinnare ända - det är man ju om man är med i det sällskapet!
 
Kom gärna och heja på oss och alla de andra fina hästarna på Friends! Söndag 2 december är det dags. På bilden ovan ses Aska på riksutställningen, och nedan en bild på Finja och Ella på Friends 2015.
 
 
2 kommentarer
Mettan

Ooohh, vad roligt och spännande att få vara med och Aska med Ella kommer att klara det galant. Och som sagt,så är det redan en vinst att få vara med, men så klart håller vi alla tummar och tassar här för Er. Vi kan inte komma upp och vara på plats men vi är med i tankarna hela vägen.Alltid lika roligt att få se Dina fina foto.
Önskar en trevlig helg.
Kramar Mettan

Svar: Tack!
Helena

IA

Ja så fina hästar. Det tycker jag man kan kalla sig vinnare i den konkurrensen. Håller tummarna.

Svar: Absolut. Alla är vinnare. Så häftigt att få vara med!
Helena