Vilken glädje!

Vilken glädje hästarna ger oss! Det är roligt när det går så bra på utställning som i söndags, men kanske är ändå den allra finaste känslan glädjen över positiva, samarbetsvilliga och härliga hästar.
Vi hade med oss Muskas dotter Aska Kry, och Ella fick äran att visa halvbrodern Hangvar Kry. Hon fick också rida honom ett par pass, och hon bara strålade av glädje. Vilken galopp! Vilken arbetsvilja! Båda dessa Muska-avkommor präglas av en härlig energi och klokhet. Och en alldeles särskild utstrålning, som jag känner igen redan från deras mormor Klarette.
Klarette var ett musblackt diplomsto, med en del exteriöra brister, men med en utstrålning som var fantastisk. Hon nedärvde den bland annat till Muska, som har samma fina attityd, och jag känner igen den hos flera av hennes avkommor också.
Vi passade på att ta bild på Hangvar och Aska tillsammans, och det är roligt att ha. De är förstås bara 25 % släkt ungefär, så en del skiljer, men en del fina egenskaper delar de.
Jag kom också att tänka på att jag nästan precis 17 år tidigare hade tagit bild på Alvedon Kry på samma plats som vi fotograferade Aska. Då var Alvedon två år, och Aska är ju tre. Men nog finns det likheter. Jag är så tacksam och glad att jag fick en dotter till honom innan det var för sent. Han finns inte längre kvar, men jag fick precis den jag önskade av honom. Jag visste det redan när Aska var några dagar gammal. Och hon bevisar det om och om igen. Hon är min alldeles speciella häst. Tack till alla som delar min glädje över henne! Och tack för att vi får uppleva Hangvar så fin!
Alvedon kry 214 som tvååring ovan, och dottern Aska Kry både ovanför och nedanför
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3 kommentarer
Mettan

Så fantastiskt roligt att få följa med på Din/Er resa med otroligt fina bilder på vackra hästar.
Ett STORT grattis till helgens utmärkelser.
Mettan i Malmö

Svar: Tack! Så glad jag blev av den kommentaren!
Helena

Ylva

Det är något visst med Alvedon barn! Grattis till alla framgångar!!

Svar: Tack! Ja, även han var en häst med enastående utstrålning. Fina Alvedon. Tråkigt att han är borta, men tur han har en del fina avkommor.
Helena

Cecilia Bogheim

Grattis! De är verkligen vackra allihopa 😍❤

Svar: Tack!
Helena