Styrkebesked - två SM-brons!

Grattis Hangvar Kry och hela teamet runt honom till fantastiska insatser på fjord-SM! Hangvar tävlade SM-dressyr för andra gången,. I fjol slutade han femma, och i år blev det en bronsplats totalt efter att ha varit trea och fyra i de båda omgångarna (Lätt A:2 och lätt A:3). Han tog även ett SM-brons i precisionskörning, som han debuterade i detta år. Och så fick han en fin tredjeplacering i en öppen stilhoppning 0,80 m. Dessutom fick han guld med 40 poäng i utställningen. Grattis till alltihop!
 
Jag tror att Hangvar tog placering i precis allt han startade i detta SM. Och som sagt så innebar det bland annat två SM-brons! Jag är superglad och stolt som uppfödare. Jag var bara där första dagen, och lyckades inte ens få honom på bild. Men sedan var Ella på plats och tog en massa fina bilder, så det här inlägget är proppat med Hangvar Kry i olika moment. Hon har flera tusen bilder till, som vi inte hunnit gå igenom helt, och en del ser riktigt fina ut. Kul för mig att se, speciellt som jag inte var där. Jag kanske återkommer till en del längre fram, men idag är det (nästan) bara Hangvar.
 
Snart är det dags för Hangvar att resa vidare till Nordiska mästerskapen, som går i Danmark på Vilhelsmborg. Han ska tävla i allround, dvs precis de grenar som han visade sådana fina resultat i nu. Härligt med ett sådant styrkebesked i alla tre grenarna. Och stort lycka till i Danmark i början av augusti!
 
 
 
 
0 kommentarer