Testar ryggsäck

Nu har jag fått min reklamryggsäck. Och hunnit testa den några dagar. Jag skrev för ett tag sedan att jag blivit erbjuden en ryggsäck mot att jag visar upp den på bloggen: https://stuterikry.blogg.se/2020/july/gillade-din-blogg.html
 
Många kommenterade mitt inlägg, både frågor och synpunkter. Inte minst hade många funderingar på vad som menas med PU-läder, som ingår i ryggsäcken. PU står för polyuretan, och PU-läder är alltså en variant av konstläder, eller inte läder alls om man ska vara noga. Det är ungefär lika mycket läder som det är kött i veganska köttbullar. Begreppen kan förvirra...
Det kan man tycka är bra eller dåligt, lite beroende på utgångspunkt, och vad man lägger vikt vid. Jag gillar riktigt läder, och tycker inte att det finns något som slår det i sadlar till exempel. Samtidigt är det så att garvningen ofta är en riktig miljöbov, även om det finns bättre varianter. Läder från Asien är sällan något att rekommendera, varken för miljö eller för kvalitet. Risken finns väl att djuren som det kommer från inte heller haft det så bra.
 
Så jag tyckte det var intressant att testa denna ryggsäck, som jag gillar modellen på. Lagom stor, rymlig och stadig, och ändå lätt. Smidig att öppna och stänga och hänger bra på ryggen. Textildelarna är stadiga och bra. PU-lädret ser väl inte ut som läder, och det tycker jag inte att det måste heller. Vi får se med tiden hur det håller för slitage och väder och vind.  #anywherewithgl
Jag har bara haft den några gånger. Så här ser den ut när vi tog bild i helgen. Den har fått hänga med till stan och till sjön. Jag tror att den komemr bli prima att ha med på tävling - rymmer både kamera och hästpass och en flaska varren. Om du är sugen på en egen, likadan eller annan modell så får du 15 % rabatt om du anger koden stuteri15 när du beställer hos @gastonluga .
 
 
 
1 kommentar
Veronika

Kanon snygg - har tänkt köpa mig en sån ryggsäck då den är både praktisk och snygg!

Svar: Ta vara på möjligheten att få rabatt nu då 😊 Kul!
Stuteri Kry