Ingen publik på premiering

Jag brukar alltid åka till sommarpremieringen i Östergötland. Förut var den i Brunnstorp, oftast med massor av fjordhästar. De senaste åren har den varit på Vretaskolan, ibland ute, ibland inne. Ibland har jag varit där med häst och ibland som publik.
 
I år skrev jag in den tidigt i kalendern och planerade för at anmäla Brimi dit. Men så kom coronans och besked att endast treårsston och ston för stamboksföring fick visas. Senare ändrades det, och man fick anmäla andra i mån av plats. Det blev fort fullt på den platsen, och jag valde att avstå.
 
Brimi har ju tiden för sig. Och vi tränar hemma som om vi skulle åka. Hon börjar vara riktigt duktig på banan, och hon älskar det (kolla blicken på bilden ovan)! Vi ska försöka åka iväg med henne någon dag också, och låtsas att det är premiering. Alltså ta en sväng till ridhuset, visa upp henne för oss själva och åka hem igen. Bra äventyr för en ettåring.
 
Jag fick rapport från Iska Kry, som var på premieringen. Hon hade fått finfina 41 poäng och klass I - en riktigt lovande tvååring, som jag hoppas få se live på premieringen nästa år. Nu var hon i växtfas och därmed lite matt i ryggen och inte med den bästa traven - det tänker jag är vanligt och normalt när man är två. Så jag tycker att poängen 98897=41 är superbra. Grattis till det och bra jobbat!
 
Jag tackar för en bild på Iska, som Helen skickade. Jättekul att få se! Jämför den med bilder från året innan (dels ovan, dels sista bilden). Otroligt vad mycket det händer på ett år! Och nästa år tror jag hon ser ännu bättre ut!
 
 
 
2 kommentarer
Anna O

Grattis Iska med familj!

Jag gillar den andra bilden så himla mycket. Jag vet att jag fäste mig vid den när du publicerade den förra sommaren. Den utstrålar så mycket "här kommer vi och vi vet var vi har varandra och vi ska åt samma håll och behöver inte diskutera saken".

Svar: Visst visar hon en fin attityd! Jag känner igen den så bra från Aska, och är så glad att de verkar ha hittat den hos Iska! De tar med henne på en massa små äventyr hemomkring, och det har nog bidragit till en positiv förväntan.
Stuteri Kry

Anna O

Alltså, den första bilden utstrålar ju också det. Men det är trots allt lite enklare att åstadkomma på den egna banan hemmavid än på en premiering med fullt av folk och hästar.

Svar: Lite lättare... Men också lite svårare att få bra uppställningsbilder hemma - finns inte mycket att få dem att sträcka på sig för. Fast just med en ettåring kan det gå. På den här bilden hade hon plötsligt kommit ihåg igen att jag ju var med, och då blev det en bra bild. Med mobilen, så ingen toppenkvalitet, men den får duga.
Stuteri Kry