Beslutet är taget

Vi har bestämt oss för att sälja Mercedes. Vi har vänt och vridit på tankarna, låtit det sjunka in och gett det tid. Men slutsatsen är att Unni känner att det är dags. Skolan kräver mycket, mer än tidigare, nu på gymnasiet. Hon gillar att rida, men ändå.
 
Unni och Mercedes har haft en fin utveckling under detta dryga år. Så bra Unni red på träningslägret! Och Mercedes är en riktigt bra läromästare i dressyr. Hon har med tidigare ryttare varit kvalad till medelsvår B, och hon kan alla moment stabilt och bra. Även bytena sitter fint, och Unni har kunnat leka med sådana övningar, också några gånger i små bytesserier. Jag har fått förslaget att ta över henne till mig. Och visst; jag har aldrig haft en så välutbildad häst. Men jag har min drömhäst och tiden räcker inte till mer.
 
Mercan är ingen modig dam, men hon är trafiksäker och nu när hon och Unni känner varandra så funkar uteritterna fint. De rider ut, oftast ensamma, flera dagar i veckan. Det funkar bra, och Mercedes är varken het eller busig ens på hemväg. Man kan ha roligt med henne på många sätt. Unni har ridit några gånger med bara halsring, och det funkar det med.
 
Hoppning är ju dock inte hennes favorit precis, och där gick önskemålen isär. Nu hoppas vi att Mercedes ska komma till någon som verkligen uppskattar henne för styrkorna i dressyr. Att lära sig dressyr och även tävla - det är något hon kan lära ut.
 
Och så är hon en snäll och fin personlighet. Jag kommer sakna hennes charm, vår stora (174!) prinsessa, som alltid är snäll. Hon kan konster och kan tigga, men aldrig att hon nafsar eller dummar sig. Snäll att sko, fånga och hantera på alla vis. Hon har fungerat bra i lösdrift hos oss och är smidig i flocken. Förstås har hon bott i box under stor del av livet, så hon kan det också.
Hon är 14 år och har bortsett från rn liten hälta under ett par dagar då hon vrickat sig, så har hon varit kärnfrisk alla dagar hos oss. Förstås är hon fullt vaccinerad. Funkar bra alla dagar och har gått sex dagar i veckan i stort sett hela tiden här. Och hon gillar det.
 
Så nu är det dags för mig att skriva en annons. Vet du någon som söker så tipsa dem gärna. Jag kommer vara ledsen när hon flyttar. Men jag unnar henne någon som har tid att uppskatta henne.
 
 
 
 
 
1 kommentar
Anonym

Hej! Är på jakt efter en snäll läromästare att träna och bara njuta av, du får gärna höra av dig för lite mer info om mig 070-2045674 mvh Amanda Forslund

Svar: Ok, ringer dig!
Stuteri Kry