Måste ta fina bilder...

När jag i förra veckan skrev gårdagens inlägg om att ta fina bilder, så anade jag inte att jag så snart skulle drabbas av kravet att lyckas ta tillräckligt många bra bilder på en väldigt begränsad tid. Det inlägget var klart i god tid, för jag visste att helgen skulle vara intensiv med hingstpremiering för fjordhingstar i lördags, och att jag antagligen inte skulle orka skriva något lördag kväll.
Så långt stämde det perfekt. Och lördagen blev ännu mer intensiv än jag hade förutspått, för i fredags fick Ella ställa in sin resa söderut. Hon hade ont i halsen och ont i huvudet, så det var bara att stanna hemma i Uppsala. Jag fick åka till Grevagården ensam, och med uppdraget att fixa hennes uppgifter också. I coronatider hade det varit nödvändigt att minimera funktionärsstaben så långt det gick, för att inte komma över totalantalet 50 personer, så några reserver fanns just inte. Men häftigt var det att se att över 90 personer följde livesändningen - även från andra länder. Kul!
Och det fanns ett fantastiskt gäng på plats, både funktionärer och hästägare/medhjälpare. Jag är imponerad av hur bra allt fungerade trots att väldigt många hade flera uppgifter att fixa parallellt. Och så välförbedda och fina hingstar jag fick se! Jag åkte hem med ett leende, efter dag som känts så bra, trots ösregn och minst sagt fullt upp. Men när ingen tvekar att ta ett tag, och alla har en positiv inställning - då är föreningsarbete som bäst. Och jag måste skriva att jag är superimponerad av alla ungdomar som visar fjordhingst fantastiskt - vilken skicklighet ni har! Tack alla!
Och ja, jag fick bilder på alla hingstarna. De hade antagligen blivit bättre om Ella i lugn och ro hade jobbat med det, och kunnat finlira mera. Jag hade fokus inställt på "good enough" och att få bild på allihop. Helst innan 9.45, när det var dags för mig att ta tag i mina egna arbetsuppgifter (jo, det var väl en del innan dess med, men det löstes utan problem att dubbeljobba). Jag tvivlade på om det skulle lyckas, men tack vare god vilja och förståelse från alla, så plockade de fram sina hingstar ur stallet en extra runda och kom till mig för foto. Det är inte de bästa bilder jag har tagit, men alla kom med, och jag hoppas ni tycker det är OK. Hör av dig om du vill ha bild på din hingst (jag har fler än de som syns här). Du får förstås gärna dela inlägget, men jag litar på att du inte bara snor bilden.
Grattis till alla som åkte hem med en godkänd hingst, och tack alla andra som också visade fina och väl förberedda hingstar. Att nå hela vägen till godkännande är förstås drömmen, men det är ingen tvekan om att det finns viktiga uppgifter även för de som inte räckte dit.
 
 
 
 
 
0 kommentarer