Prisutdelning!

Idag är det prisutdelning för Stjärndressyren online hos Dressyrgården. Jag hade sett fram emot att åka på den middagen och träffa alla andra, men det blir inte i år.
 
Jag ska istället åka på domarexamination, och det får gå före (håll tummarna att det går bra!). Och sedan måste jag åter hem för att åka och lämna SörFin imorgon. Helgen är tillräckligt fullspäckad utan fin middag, även om det låter jättetrevligt!
På sätt och vis kanske också lika bra, jag tänker att det vore fint att ha hunnit bli vaccinerad innan man åker långt bort på middag. Med det läge som är behöver jag inte välja. Fast visst tänker jag på det ändå. Vaccinerad är jag i och för sig, men det är bara tre dagar sedan, så skyddet har väl inte hunnit utvecklas, så lika bra ta det försiktigt ett tag till.
 
Jag hade ju gärna varit där och tagit emot min stallplakett annars. Den har vi kämpat oss till genom god kontinuitet och en strävan om att bli bättre. Och det tänker jag att vi verkligen har. Förra våren hade vi långt kvar till lätt C, som nu känns helt hanterligt.
Jag är också väldigt stolt att vara en av fem som är nominerade till "Årets stjärnor online": https://www.dressyr.com/sikta-mot-stjarnorna-2020/stjarnafton-5-juni-2021/ . Det är fint att ha nått så långt.
 
Just nu längtar jag mer än någonsin efter att få träna igen. I helgen pågår ännu en av årets deltävlingar, men vi kan inte vara med. Segt detta, och ledsamt känns det. Tur att det är så mycket annat på gång! Och så får vi hoppas att vi snart är på banan igen. Riktiga dressyrstjärnor kanske vi aldrig blir, men att sträva mot att bli bättre är vackert så! Ännu mer snopet är att det i helgen är WE-tävling - en tävling som varit träningsmål länge nu. Men det kommer väl fler framåt, även om de är för få (tycker jag).
 
Jag har förresten fått resultatet från Östergötlands onlinedressyr, och det kom för en vecka sedan. 61,5 % för lätt C, som vi red tidigt i april. Helt OK, men jag har glömt en hel del av hur det kändes. När vi kommer igång och tränar igen ska jag titta på filmen och kommentarerna, och se vad jag kan ta med mig. Just nu får det vara paus på det. Det är litelite kvar av hältan - bara synlig på böjt spår i frisk trav, men ändå. Lite tid till behövs innan vi kan träna och tävla.
 
Jag önskar er alla en härlig stjärnafton. Hoppas vi ses nästa år! Håll tummarna för att vi snart kan träna igen, så kanske jag kan förtjäna ett pris till då.
 
0 kommentarer