Konstig reklam


Det var nog mer än en bloggläsare 
som spärrade upp ögonen när de läste bloggen och det hoppade upp en fråga i kanten. 
Det stod: Hur mår du? Och frågan ställdes av en tecknad figur med stetoskop runt halsen. Det stod Kry vid den. 
Men som de flesta förstått så har jag inget med Kry-appen att göra. Det var de som köpt reklam av blogg-portalen. Inget jag kan påverka, utom om jag byter portal. Men det är ju inte så smidigt. 

Tidigare kunde man ha reklamfri sida mot lite högre avgift här. Det går tyvärr inte längre. Ibland är det galet stökig reklam. Jag gillar inte det. 
Och ibland gör jag reklam för något. Men då är jag tydlig med det.  Och jag väljer bara att göra reklam när jag är fri att skriva vad jag verkligen tycker. 

Ibland rekommenderar jag saker utan att få något alls. När jag fått ersättning är det oftast i form av den sak som jag skriver om. Hörlurar, ryggsäck eller Hagströ har jag testat. Vill du kolla kan du söka på kategorin Reklam. Jag taggar dagens inlägg med det också. Fast Kry har inte hört av sig, trots stuteriets eminenta namn. Det fanns förresten innan appen. Men det spelar väl mindre roll. 
 
Och så gör jag reklam för fjordhästar hela tiden.  Men det är en annan sak, tycker jag.
 
0 kommentarer