Jag tar tillbaka...

Igår klagade jag på november. Jag tror att jag får ta tillbaka det. Bättre än så här kan november inte börja, och kanske ingen annan månad heller.
 
Jag tog en ledig dag, och med två höstlovslediga döttrar i sällskap fick jag en härlig första november. Solen sken nästan hela dagen, lite blek, men ändå värmande, och det blåste nästan inget. Både vi och hästarna trivdes jättebra.
 
Medan Unni red ut på Denver så passade Ella och jag på att rida Desolett och Aska på banan. Ja, Aska fick ju ett mycket kortare pass, med en liten stund i skritt och trav, och sedan var jag helt nöjd med henne. Styrbar, lydig och framåt, och bara så härlig är hon!
 
 
Ella var också nöjd med Desolett, och fick till och med till bra förvänd galopp. Varma och nöjda sprutade de genom vattenpölarna. Jag tittade en stund, och funderade på när jag får henne gå så fint...
 
Vi hade tänkt börja med ridningen, men det blev faktiskt fölen allra först, för när jag tog in Aska passade Iska på att slinka med - under den översta tråden i grinden. Så då hämtade vi Ina också, och pysslade en stund med båda, lyfte fötter och myste. Sedan fick de gå ut igen till mammorna som inte verkade det minsta oroliga.
 
Efter lunch gjorde vi höstfint och körde en massa metallskrot till skroten. 877 kr fick vi för besväret, och framför allt kändes det toppen att ha städat upp. Ella och jag passade också på att åka och titta på tre ulliga, charmiga islandsföl - roligt att jämföra med våra och se likheter och skillnader mellan raser och få prata häst en stund!
 
Väl hemma sa Aska att hon nog inte gjort något idag - den hästen! Så hon fick hänga med på promenad med Ella medan jag och Humle traskade med. Ella passade på att trimma lite visning också, och Aska sa att det vet hon precis hur man gör. Vi mötte en bil på vägen, och det var också lugnt. Medan jag lagade kvällsmat passade Ella på att rida Finja, och jag tror båda njöt av det passet. Så bra träningsdag och härlig ledig dag - helt i min smak!
 
 
 
0 kommentarer