Zebra-minnen

 
 
Desolett går fortfarande då och då under smeknamnet "Zebran", fast det snart är fyra år sedan ränderna till slut gick ur. Vi målade henne i slutet av november, med hårfärgningsmedel för människor, och ränderna satt ända tills sommarpälsen var på plats nästan ett halvår senare.
Hon blev faktiskt bara bättre och bättre som zebra ju mer tiden gick. Visst var hon fin på Friends, tillsammans med de andra zebrorna i showen. Men frågan är om det inte var större succé att komma på dressyrtävling och få frågan från andra ponnyföräldrar: "Hur gör man för att få en sådan?"
Behöver jag säga att besvikelsen var stor när svaret var: "Man målar...". Fast jag har nog aldrig sett en gladare överdomare än när första priset i dressyr gick till vår zebra.
Jag snubblade över bilderna när jag letade efter andra, så jag delar mitt minne med er idag. Januari och mars 2016 är de tagna.
 
1 kommentar
Sia Uddin

Hon var så söt i sin randiga dräkt, den klär henne verkligen!

Svar: Tack, hon passade verkligen som zebra. En ovanligt snäll och välriden zebra, får man väl säga.
Stuteri Kry