Ödets nycker

När jag såg att det skulle bli WE-tävling i Ölmstad nu till helgen blev jag sugen. Men efter en kort stunds eftertanke så kom jag fram till att vi nog inte var riktigt redo att ta oss an alla moment i lätt C. Vi kunde träna ett tag till, kanske hoppas på en klubbtävling i lätt D och så vara klara till nästa år.
Men så fick jag ett meddelande... "Har du sett...?" Jo, det hade jag ju, och jag ändrade mig. Blev övertygad om att man kunde se det som en övning. Om vi inte skulle fixa grinden så var det väl inte värre än så. Träna på att tävla, som sagt. Och vi klarar ju alla moment hemma, så kanske dags nu då. Jag anmälde mig och Aska.
 
Ingen tvekan om att Fjordcupen hjälpte till att inspirera mig. Att kunna få en godkänd gren till hade ju varit kul. Värt att testa. Med prislistan skulle vi nog inte få att göra, men jag såg fram emot en rolig dag och med målet att klara nivån för godkänt för unghäst.
 
Så jag tränade lite mer WE igen. Det började gå riktigt bra. Sidvärts mellan bommar var jag stundtals supernöjd med. Och grinden - ja, den gick helt ok. Bron var lätt hemma. Frågan var hur det skulle bli på tävling, med annan bro...
 
Men det blir ingen tävling, inte nu i alla fall. Det blev för få starter, så söndagens tävling är inställd. De kör bara lördag. Då kan inte jag. Snopet, men det är bara att träna vidare. Det var ju det jag tänkt från början...
 
1 kommentar
Anna O

Vad synd. Fast du fick ju ändå ut den där extra träningssatsningen medan du fortfarande trodde det skulle bli tävling. Den är nog det viktigaste för utvecklingen!

Svar: Precis. Nästan tagen på bar gärning ;-) Men får ta och bygga lite WE i helgen själv istället. En gång byggde jag ju tävlingsbanan hemma. Får se hur långt jag orkar. Men vi får satsa på våren.
Stuteri Kry