Prata med hästar

Brukar du prata med hästar? Jag brukar försöka, och då brukar jag också försöka lyssna på dem. Jag tänker att de nog tycker vi lyssnar och fattar rätt dåligt.
 
Jag menar; varför skulle annars Mercedes vara så övertydlig när hon vill ha godis eller uppmärksamhet? Hon sträcker fram halsen och så lutar hon huvudet åt sidan och tittar på mig. En så tydlig signal ger man väl bara en som fattar lite dåligt? Hon gör ju aldrig så till sina kompisar. Då räcker mycket mindre signaler.
 
Denvers trick är nog intränat medvetet. Han kan konsten att "le", och han testar den spontant också för att tigga. Jag vet inte om Mercedes provat ut sitt sätt eller om någon lärt henne. Jam någon lär ju ha ha uppmärksammat det och "svarat rätt", så att hon märkt att det funkar. Och det är ju svårt att motstå.
 
2 kommentarer
Anna O

Roliga ser de ut bägge två! Att köpa häst med historia kan ha sina lustiga sidor också.

Vår katt känner alltid efter med tassen först innan hon dricker vatten. Jag skulle så gärna veta var hon fått det ifrån!

Svar: Visst vore det kul att veta hur sådant började. Men det låter ju klokt - inte bränna sig på nosen!
Stuteri Kry

IA

Haha..den var ju rolig...Vad sääääger duuu?

Svar: :-)
Stuteri Kry