Komma ihåg

Kommer du ihåg mitt löfte till mig själv? Om att se till att använda säkerhetsvästen vid uteritter. Hur tror du det har gått? Har jag bättrat mig och kommit ihåg att ta på den?
 
Ja, det ska erkännas. En gång glömde jag. Vi skulle skritta ut i Unnis och Humles sällskap en fin sommardag. Efter ett par hundra meter slog det mig att västen inte var på. Vi fortsatte ändå, en lugn tur. 
 
Men faktiskt så har jag annars haft västen på varenda uteritt sedan jag bestämde mig i vintras. Känns bra, och det är faktiskt helt ok. Man vänjer sig. Och nya västen är ganska följsam. 
 
 
Jag har inte behövt den, och det gör inget. Känns bra ändå. Kanske kan den bli lika självklar som hjälmen. Fast en gång stod jag med sadlad häst, västen på och ingen hjälm... Då hämtade jag hjälmen. 
 
I dressyr rider jag utan. Där känns det lättare rida bra utan. Just nu är jag nöjd med den ändring jag klarat få till. Snart är det rutin. Och på vintern är den förstås under jackan, men jag lyckas inte klämma in den under den tunna jackan.
 
 
 
0 kommentarer