Vilka syskon!

Vilken syskonskara de är - Muskas föl! Jag tänkte på det i söndags när det plingade in det ena resultatet efter det andra från Equip.
 
Hangvar Kry tävlade medelsvår C dressyr med över 63 %, alltså första kvalet til medelsvår B. Han var första utanför placering, kanske snopet, men mest väldigt bra. Och det kunde väl hans team leva med efter att han dagen innan för tredje gången på rad säkrat DM-titeln i sportkörning för häst i Sörmland. Grattis!
 
Lika glad blev jag att se att Henja Kry tävlade lätt C och lätt B dressyr, bland ponnyer. Jag tror att det vart ekipagets första start i lokal dressyr, och det gjorde de i vilket fall strålande bra. I lätt C var de andraplacerade med 65 % och i lätt B tvåa (ej placerade) med 61%. Grattis! Jag håller en tumme för att få se dem på fjord-SM nästa år bland juniorerna. Jag har ingen bild på ekipaget, så det får bli en bild på Henja som treåring.
 
De båda, Hangvar och Henja, är ju helsyskon, och den tredje i syskonskaran är Humira Kry, som ju har tävlat dressyr på fjord-SM för några år sedan. En riktigt duktig syskonskara, där ju Hangvar tävlat många grenar, och Henja även har resultat i WE. Nedan ses Muska, och det är hon även på bilden med rosett och segerband.
 
Halvsystern Aska Kry och jag filmade ju online dressyr samma dag, och det märks inte i Equip, men hon ska nog komma ut på tävling igen, hon med. Hon har inga helsyskon, men jag är så glad att jag fick en dotter till Alvedon Kry!
 
Det finns fler fina prestationer och resultat för Muskas avkommor, men jag avslutar istället med att berätta om en helt annan händelse för ett av syskonen, och tar med bilder på Muskas andra tre helsyskon. De gråa ovan är efter Hauk Thun, och de här gänget är avkommor till Haldol Kry.
 
Jag fick för en liten tid sedan veta att Halling Kry hade skadats allvarligt av ett blixtnedslag och att han hade blivit avlivad på grund av detta. Så tråkigt och chockartat. Halling som bara var tio år gammal hade kommit igen så fint efter att han behövt operera bort ett öga för en tid sedan. Han hade varit ute på pay and jump och tränade också dressyr så fint. Jag såg fram emot att se fler fina ritter med honom. Men i ett slag förändrades allt. Så otroligt oturligt och tråkigt. Och en påminnelse att vara glad för varje bra dag i livet. På bilden ovan är han föl, och skulle snart flytta till sin ägare som hade kvar honom fram tills han dog nu.
 
Hallings båda helsyskon är Hassle Kry och Hellvi Kry. Båda har fått avkommor som ännu är unga, men som visat framfötterna på olika sätt, så vi ska nog få höra mer om dem framöver, får vi hoppas! På bilderna är det Hassle som föl och Hellvi som unghäst.
 
 
 
0 kommentarer