Drömma och planera

 
Det dröjer ännu några veckor innan jag får rida efter operationen av min hand. Men allt verkar bra så här långt, och jag tror att det kommer bli helt bra. Så jag har börjat drömma och planera för sedan.
 
Jag fick förlänga "viloperioden" med en extra vecka, så det återstår cirka tre veckor från nu. Om allt går bra. Jag fick infektion i såret efter knappt en vecka, och fick penicillin. Trots all tvätt innan, bandage och skydd så hittade några bakterier in och såret började såsa sig.
Inte kul, men samtidigt så underbart bra att det finns antibiotika och att det fungerar när det behövs. En infektion vid senor, senskidor och leder kan ju leda till riktigt dåliga följder, även om det inte sprids och blir blodförgiftning (som förstås är ännu allvarligare). Så jag sökte och läkaren tvekade inte.
 
Nu är kuren över, stygnen är borta, och jag har varit på koll hos arbetsterapeuten, som var nöjd med vad hon såg och gav mig ett träningsprogram.
 
Medan jag tränar kan jag drömma om vad jag ska göra när jag får låna en Clear round hästlastbil några dagar om ett tag. Jag har varit och kikat på de olika modellerna.
De har dels en kortare modell, som är rätt lik den jag har nu. Men deras har ett lastutrymme bak som är helt skilt från hästens utrymme. Smidig och kort och med bra lastvikt. Det har förresten båda, tack vare ett lätt och starkt material (samma som flygplan). Och jag tror jag föredrar och säkert vill testa deras längre modell "stuterimodellen".
 Den har bommar framför hästplatserna (bakåt alltså) och dessa kan justeras i höjd - bra, tycker jag. Man kan gå in till hästen bakifrån, om man vill, som man brukar i stuterimodeller.
Mellanväggen är lätt att ta bort om man vill (fråga Aska), och det fanns en del andra detaljer, som jag ser fram emot att testa och utvärdera när det blir dags  att testa. Vi har inte bestämt dag än, men jag ser fram emot att få känna på denna bil och fundera på om jag ska byta upp mig. Fortsättning följer om ett tag.
0 kommentarer