Hon tog chansen!

För en tid sedan lade jag ut på bloggen att jag hade bestämt att sälja Björke. Han fick många fina kommentarer.
 
Och nu har han flyttat till sin nya ägare Camilla. Björke har kommit till en riktig hästfamilj och målet är tävling i dressyr och kanske mer om några år.
 
Camilla hörde av sig för drygt en vecka sedan och kom och träffade Björke förra helgen. Jag tror att det var kärlek vid första ögonkastet. Han verkade gilla henne också, och njöt av att bli borstad och följde så fint när hon ledde. Kunde stå still och skritta med långa härliga steg.
 
Så det blev bestämt att han skulle hämtas som igår. Vi har hunnit avmaska, skriva Björkes brev och ta fram alla papper.
 
I förrgår repeterade vi lastning som vi inte tränat sedan han var liten och följde med Finja in. Det tog inte lång stund innan han steg för steg hade kommit hela vägen in i lastbilen.
 
Igår lastade jag honom själv på mindre än en minut i en hästtransport som han aldrig sett. Han klev på så trygg och mumsade kraftfoder medan de stängde luckan.
 
Tyst och lugnt var det när de rullade hemåt till hans nya stall.
 
Jag ser fram emot att följa honom och återse honom då och då. Lycka till med vår fina Björke!
 
 
0 kommentarer