Städhjälp?

När jag gick upp mot bygget i lördags morse såg jag att det låg något på vägen. När Zizou och jag kom närmare såg jag att det var en gammal, trasig sko.
Intill grinden har det tyvärr varit en privat soptipp, och vi har redan kört bort massor av skräp därifrån. Alltifrån stora metallsaker till porslin, glas och gamla skor. Hönsnät, ståltråd och mycket mer. Stora bitar av linoleummatta fanns också.
På andra sidan om vägen låg också en massa saker i stengärdet där, så det har inte varit så noga att hålla ihop skräpet. Där har det mest varit metall, men också en del annat.
 
Vi har redan i våras samlat ihop en massa skräp och kört bort det. Peppe tyckte att vi nog var nästan klara. Men det var en optimistisk syn på saken....
 
Ella, Daniel och jag gjorde ett nytt ryck när vägen var så långt kommen att den var farbar med traktor. Vi fyllde skopan och en massa sopsäckar. Sorterade och körde till återvinningsstationen.
Vi hittade också ett par gamla hästskor. Dem lade jag på grindstolpen tillsammans med den hästskoliknande metallsak som vi tror används för att lägga en slana i för att stänga om grindhålet, och en hästsko, som jag är rätt säker på att mina hästar tappat där. De äldre hästskorna som låg på soptippen var mindre än mina fjordingars skor. Undrar vem som haft dem?
I helgen som var fortsatte vi tömma. Kändes som att räven påminde oss när den drog fram den gamla skon. Kanske får vi aldrig bort allt som blivit nervuxet, men det känns skönt att rensa, även om det är tråkigt jobb.  Hundarna undrade om vi inte skulle göra något roligare. Särskilt Ludde tyckte det var långsamt. Zizou är nöjd att vara med. 
 
 
 
 
0 kommentarer