Hur går det med huset?


Många frågar hur det går med bygget. 
Och jodå, det går enligt plan. 
Nu är innerväggarna uppe. Det pågår gipsning och man får mer och mer en känsla av hur huset kommer bli. På utsidan nästan klart. På insidan mer kvar att fixa. 
Det finns de som bygger snabbare. Så en del som började senare blir klara tidigare. Det gör inget. Jag är nöjd med vår plan. 
Allra mest nöjd är jag med att det känns rejält. Gediget byggt i bra material. Jag gillar det. Funkar bra med både Lövsta trähus och Hema bygg. 
I måndags mätte de ut för köksinredning. Det ska nu byggas, även det lokalt, och det känns toppen. Lite kul att efter att jag hade bestämt mig så beställde även kronprinsessan från Wilzén.
I måndags var förresten många på plats. Även snickare och rörmokare, och Simon från Lövsta kom och kollade med. Lite bilder på hur det ser ut nu i olika delar. Och det är klart jag längtar tills det blir klart!
Ytterdörrarna har också kommit. Pardörrarna är isatta och det blev så bra!
 
 
 
 
Hema bygg Lövsta trähus
1 kommentar
Anna O

Med erfarenhet av att flytta in i december säger jag att ni har bra tajming. Det är ingen höjdare att flytta in på vintern i ett hus som har stått ouppvärmt och som dessutom blir om möjligt ännu kallare av att man har dörrar öppna under långa stunder under själva inflyttningen!

Svar: Det är nog verkligen en poäng! Men här är det nu varmt och skönt medan de jobbar på insidan. Fast kallt ute!
stuterikry.blogg.se