Blommiga fondtapeter

Efter många timmar av målning, där listerna blev riktigt härliga och välmålade, var det åter dags för tapetsering den här veckan. 
Köket och farstun är ju tapetserade sedan länge, och jag gillar verkligen den färgstarka tapeten med granatäpplen, som finns på två väggar i köket och i hela entrén. Efter omtapetsering blev det bra med den neutrala ljusa tapeten på de andra båda väggarna.
I tvättstugan är det målat vitt, och i båda badrummen är det kakel och klinker. Resten var bara spacklat och så målat på lister och foder.
Men igår kväll hade det kommit upp tapteter i alla tre sovrummen. Det slog mig att jag för samtliga valt en blommig fondtapet och så en mer neutral på de andra väggarna. Jag har aldrig haft fondtapeter, men det ska bli en sådan även i vardagsrummet, så det går igenom i många av rummen.
I mitt sovrum är det Rabarber, även det ett mönster av Gocken Jobs, precis som i köket. Färgstarkt och lite mörkare är denna, med en mörkgrön bakgrund. På de andra väggarna en grön tapet med lite känsla av linnetyg.
I de båda andra sovrummen är det också ett mönster med växter på en sida, och så ljusare väggar
 på de andra tre. Blev jättefint det med, tycker jag. Så de flesta val verkar ha gått bra, tänker jag.
I kontoret ska det bli en ljus svagt mönstrad tapet - samma på alla väggar, så ingen fondtapet där.
Det blommiga går igen även utanför. Många olika blommor slår ut nu, och maffigast är kanske mattan av styvmorsviol som finns längs vägen upp till huset. Färggranna och vackra även de!
Det blir lite bilder både "före" och "efter" tapet i flera rum, och nog gör det skillnad. Nu känns det att det närmar sig klart, mer och mer.
 
 
 
 
 
 
Hema bygg Lövsta trähus
1 kommentar
Tess

Men oj vad flitiga ni har varit, gud så fint ni kommer att få det :) ❤️ Bra jobbat!

Svar: Tack! Det är ju inte jag utan de duktiga hantverkarna som sliter på. Både jag och elektrikern fascineras av hur målaren orkar jobba på lager efter lager… men fint blir det!
stuterikry.blogg.se