Hassle som hemma i Hajum

I lördags for jag till Anneli i Täringstorp och hämtade Hassle. Där har han haft det bra och gått ihop med "sin första kärlek" Nellie, som nu är dräktig, och ett annat sto, som hade åkt hem när jag var där. Vi hoppas att även hon ska få bra besked när det blir dags för dräktighetsundersökning.
Han såg så nöjd ut ihop med Nellie, och han var blank och välskött. Det blev en bra lösning för alla att han fick starta säsonen där. Men nu var det dags att åka vidare, och han blev ganska upprörd när han insåg att han var inlåst i lastbilen utan sin älskade Nellie.
Resan gick lugnt och fint (hemresan var ju ett annat äventyr, som jag berättade igår). Och det var nog ingen tvekan att han kände igen sig direkt när vi kom fram till Hajum i Bohuslän. Han såg så nöjd ut när han kom ut i hagen han kände igen.
Han fick beundrande blickar från unghästarna. Hans båda ettåriga söner gick tillsammans med en tvååring efter Kronos, och de spanade nyfiket när Hassle visade upp sig.
Stona hade fullt upp med att beta i sin hage på andra sidan, men sedan kom de en efter en och kollade in snyggingen. Ungstona, där ettåringen är Hassles dotter och tvååringen efter SolFin, susade iväg igen ungefär lika snabbt, men ett par av de vuxna stona kastade långa blickar. Kanske kände även de igen honom.
Som vanligt var det värt den långa resan till Hajum. Jag fick lika fantastisk mat som alltid och till det trevlig samvaro med alla tre systrarna och pigga mamma Lilly. Jag är så glad att jag har fått lära känna denna familj, och det känns toppen att lämna Hassle där.
Jag hoppas att han ska få en fin sommar där, och att fölen ska bli minst lika bra som de som nu är ett år.
 
 
 
 
0 kommentarer