Hälsa på hos Hassle

När vi varit på premieringen i Mellerud fortsatte vi västerut mot kusten och passade på att hälsa på i Hajum igen. Vi fick en riktigt trevlig eftermiddag med mycket hästprat och god fika.
Hassle såg ut att trivas lika fint som vi, och han hade gått ner lite i hull - bra. Han fick också mycket beröm för sitt fina och vänliga temperament. Lika snälla ögon som Ismo Kry - de två snällaste hingstar jag träffat.
Det var roligt att se hans besökande ston. Jag hoppas förstås att alla ska bli dräktiga. Vid besöket var någon klar och redan hemma, någon väntade på brunst och någon skulle snart kollas för dräktighet. Han har fått trevliga ston av lite olika stammar, så det känns roligt och spännande.
Hajums har två egna föl - ett stoföl e. Solfin och ett hingstföl e. Kronos. Båda var fina och trevliga, och jag gillade stofölet bäst. Ännu finare var hennes halvsyster u. O'Molly. Om jag hade behövt fler hästar (nej, det räcker bra, men det var lite jobbigt) hade jag nog köpt direkt...
Vill du läsa mer om Hajums fjordhästar, så finns en länk till tidigare inlägg här: https://stuterikry.blogg.se/2021/may/hajums-stuteri-65-ar-med-fjordhast.html
 
 
 
 
0 kommentarer