Nytt hedersuppdrag

Jag har blivit invald som styrelseledamot i Fjordhorse internationals styrelse! Jag är stolt och glad över detta, och ser fram emot att få utveckla det internationella samarbetet ytterligare. Jag är faktiskt Sveriges första ordinarie ledamot någonsin.
 
Under många år har vi haft Inger Davidsson som suppleant i denna styrelse. Inger har verkligen brunnit för de internationella fjordhästfrågorna och har ju också varit exteriördomare för fjordhäst i många år. Nu har hon avslutat båda dessa uppdrag, och jag fick redan för flera år sedan frågan om att ta vid efter Inger.
 
Det kändes lockande, men också helt omöjligt att hinna vid sidan av heltidsarbete och fritidsuppdraget som ordförande i Svenska fjordhästföreningen, och till det ytterligare några andra mindre uppdrag.
 
Men de senaste åren har jag verkligen känt att jag har utvecklat de internationella kontakterna mycket. Inte minst inspirerade resan till det franska jubiléet för två år sedan, och mötet med fjordhästfolk från många länder där. Alla dagens bilder är från den resan. Om du vill se mera från den resan kan du kika på kategorin Frankrike här i bloggen, och jag länkar ett av inläggen från då: https://stuterikry.blogg.se/2019/august/120-fjordhastar-och-180-charolais.html
 
Förstås tänker jag också på alla resor jag gjort till Norge, Danmark och Finland. Att vara internationell fjordhästdomare har gett kontakter och nyfikenhet att arbeta vidare. Jag har också deltagit i flera internationella möten i min roll för Svenska fjordhästföreningen, speciellt efter att Inger valt att dra sig tillbaka. För mig har det blivit tydligt att vi är viktiga tillsammans med andra fjordhästländer.
 
Så när jag valde att avgå som ordförande i Svenska fjordhästföreningen sa jag att nu kunde det vara läge och att jag gärna ville bidra när det kunde passa. Det gick fort och jag blev invald redan vid årets årsmöte.
 
Snart är det dags för första styrelsemötet, och jag har kollegor där från Norge, Tyskland, Schweiz och Belgien bland de ordinarie och ännu fler bland suppleanterna. Det ska bli spännande att lära känna alla lite djupare, och jag ser fram emot vårt samarbete.
 
1 kommentar
Anna O

Grattis! Jag hoppas (och tror) att du ska trivas med att inte behöva både dra lasset och leda konvojen utan kunna fokusera på att uträtta jobbet. Och förstås det stimulerande i en internationell miljö. Och miljöombytet!

Svar: Tack! Tror det blir bra. Ett trevligt och kompetent gäng.
Stuteri Kry