Gott nytt 2023!

För ett år sedan avslutade jag min summering av 2021 med att blicka fram mot 2022 och önska alla ett riktigt gott nytt år med god hälsa och goda relationer! "Var rädd om dig och andra" var de sista orden på sista inlägget 2021 och avstamp mot 2022.
Samma står kvar överst på min lista nu inför det nya 2023. Det är alltid viktigt, och det år som gått har varit en tydlig påminnelse om hur mycket just detta är värt och betyder. Precis som insikten att alla de där vanliga dagarna, de vanliga hundpromenaderna, stalljobbet och maten hemma - det är det som är livet, eller i varje fall en viktig del i det.
 
Den planering som jag skrev om för 2022 visade sig på många sätt stämma och slå in. De allra tuffaste utmaningarna hade jag dock inte förstått att de väntade så snart, och lika bra det, kanske. Så skrev jag då:
https://stuterikry.blogg.se/2021/december/summera-och-planera.html
Jag hade den första "blogg-gästen" för precis ett år sedan. Det var Marion, och det känns ännu mer rätt nu, efter allt stöd hon gett mig under det gångna året. Här är hennes berättelse om du vill läsa igen:
https://stuterikry.blogg.se/2022/january/blogg-gast-marion.html
 
Inför 2023, vad önskar jag då, förutom hälsa och gott liv för oss och andra? Jo, det här hoppas jag på och kunna berätta om:
Huset blir klart och jag flyttar in i sommar. Samtidigt säljer jag gården och får Ella och Daniel som mina närmaste grannar. Unni flyttar också in, men kommer förhoppningsvis hitta och komma in på den utbildning hon önskar efter studenten i juni.
Vi får tre friska och fina fjordföl. I maj och juni är det dags för fölningar, och jag hoppas att allt ska gå bra och att vi får pigga, bra ungar. Det betyder väl också att vi ska sälja några hästar, så antalet blir lagom. Troligen vill vi sälja både Brimi och Brusali framåt nästa höst. Innan dess ska de utbildas vidare. 
 
Jag får rida, köra, träna och tävla. Vi ska träna WE och dressyr, och tävla också, med både Aska och Hangvar. Vi ska förhoppningsvis hinna köra en del häst också, både i skogen och annat.
Jag träffar vänner både här och på andra platser. 2023 blir nog inte året med de många och långa resorna för mig, men förhoppningsvis kommer jag till Nordfjordeid och kanske något mer. Och jag hoppas att många hälsar på mig i nya huset till sommaren och hösten. Inte minst alla som tänkt på oss denna svåra höst.
Jag får lära mer om olika saker. Nyfikenheten driver mig och det ger inspiration att lära nytt. Jag planerar att starta tredje delen av min MBA-examen i vår, den som heter Excecutive Master of Strategy. Det ska bli kul. Förhoppningsvis får jag chansen att lära mer om annat också.
Gott nytt 2023 önskar jag er alla!
 
0 kommentarer