Jag läser din blogg

Lite då och då, allra mest när jag är ute på hästevenemang, så kommer det fram någon eller några och säger att de läser min blogg. Jag blir lika glad varje gång. Ibland får jag några spontana reflektioner. Ibland blir jag så överrumplad att jag kanske inte ens säger något trevligt, fullt i färd med att fokusera på det vi ska på tävlingen till exempel.
 
Så därför skriver jag nu att jag verkligen blir glad. Särskilt roligt är det när någon berättar att de få fått en bra tanke eller börjat tänka lite annorlunda. Fast det räcker rätt långt att någon säger "Åh, är det du som är Stuteri Kry?" Och ibland hittar jag en gammal vän, tack vare bloggen.
 
Förstås blir jag glad av kommentarer här i bloggen med, oftast. Det är väl sådant, plus att det är så många som läser, som får mig att fortsätta. Minst ett inlägg per dag.
 
Fast jag skriver inte varje dag. Ibland skriver jag flera på en gång och lägger ut på rad i förväg. Väldigt sällan skriver jag på morgonen när de läggs ut, faktiskt.
 
Vissa inlägg delas flitigt. Ibland är det väntat, ibland mer överraskande. När de delas vidare så tappar jag förstås möjligheten att se dem. Så den som vill kommentera får allra helst göra det här i bloggen. I varje fall om man hoppas på svar.
 
Tack till alla som delar, och tack för alla uppslag och idéer. Ibland fångar jag förslagen och det blir ett inlägg. Ibland inte. Det kan bero på att jag inte vet vad jag ska hitta för ingång i just det. Eller för att jag inte känner att det passar här. Bloggen utgår från mig och mina erfarenheter och min vardag här på landet, bland djuren. Jag försöker skriva sant och med vetenskaplig grund, men väldigt sällan med referenser. Däremot vill jag alltid kunna stå för det jag skriver.
 
Tack för att du läser - det är det som driver mig och inspirerar mig! Bilden idag har Åsa Petersson tagit, på mig och Aska Kry.
 
2 kommentarer
Mettan

Hej. Vill bara tala om att Din blogg är väldigt bra, Du tar upp så många bra ämne, berättar hur det är på tävlingar både som tävlande, veterinär och domare, det ger en fin helhet. Sist men inte minst så är det så roligt och härligt att få följa Dina hästar och deras utvecklingar i alla kategorier. Jag läser väldigt få bloggar men Din går jag in på varje morgon, det är en mysig start på dagen. Sysslar inte alls med hästar längre pga sjukdom därför är det extra roligt att få följa Dig och de Dina på Stuteri Kry. Måste tillägga att alla Dina foto är fantastiska. Kram från Mettan

Svar: Stort TACK för det fina betyget - det värmer! Och kanske lite extra roligt att även den som inte är aktiv nu kan hitta ett värde i bloggen. Var rädd om dig!
Helena

Josefin

Alltid trevligt att komma in och läsa vad du skriver om. Och jag har lärt mig mycket under den tid jag följt dig. Har ju inga egna hästar, rider inte ens, men visst finns det någon dröm om att ha häst (och mindre gård) i framtiden. Tills dess följer jag dig och dina fina hästar. :)

Svar: Härligt! Fortsätt drömma och nå den en dag!
Helena