Bästa julklappen

 
Allra bästa julklappen var nog Desolett, även om hon kom en stund före jul. Hon är hästen som alltid gör oss glad, och jag tror att det är omöjligt att inte tycka om henne. I varje fall tycker jag väldigt mycket om henne, och är så glad att hon är tillbaka och att jag får rida henne igen.
 
Unni har också provat några gånger, och redan första korta dressyrpasset så kom leendet. Det där speciella leendet som jag känner igen att Desolett har lockat fram hos både mig och Ella. Pigg, snäll och glad - klart att det är roligt att rida henne. Hon kom tillbaka i fin form; mjuk och fin i munnen och precis som vi minns henne. Carina och andra som ridit ska ha allt beröm för att de tagit så väl hand om guldklimpen. Och att hon erbjöd mig att få köpa tillbaka henne.
 
Ännu bättre var det att jag i samma veva snubblade över en annons om bästa sadeln. Förvisso hade vi redan en Crown Jessica, men den var reserverad till Aska, så jag tvekade inte lång stund när jag kunde köpa en till begagnad till vettigt pris. Bästa dressyrsadel jag haft. Den passar bra och ligger bra på hästen (wide har vi), och den lyckas på något konstigt sätt förbättra min sits och puttar mig mera rätt än de flesta sadlar. Toppen för dressyr och också helt OK på uteritten, så min favorit.
 
Det började med att vi köpte en Crown Jessica professional när inget annat passade på Henja, med runda rev. Den har så småningom hamnat på Finja, som ju också är stor, så där är den bra. Till Haldol var den dock väl stor och då hittade vi en begagnad Crown Jessica, som vi gillade skarpt den med. Den ska alltså Aska få ärva, och nu har då Desolett och Aska varsin - superbra, eftersom Desolett troligen får bli stöd på Askas turer i början.
 
Så nu rider jag på bästa hästen i favoritsadeln, och de tillsammans har verkligen gjort mitt jullov. Jag fick andra fina julklappar också - verkligen bra. Och att ha förmånen att kunna vara ledig och rida och ha det bra - ja, det är bara att vara tacksam.
 
 
0 kommentarer