Utanför fönstret


För mig är en stor del av glädjen 
i att ha häst att kunna se flocken och hur de beter sig.
 
Det är intressant at följa dem, och se hur deras rytm är över dygnet. Och förstås hur de agerar med varandra och annat i deras närhet.
 
Och så är de vackra att se på. Välbyggda, välmående och med fina nyanser och skiftningar i den blacka färgen.
 
Så det är klart att jag njuter av att kunna ha dem alldeles nära utanför fönstret nu på sommaren - den tid då de dessutom är som finast.
 
Fram tills vi bytte hage kunde jag se dem gå förbi en bit bort när jag satt på hemmakontoret. Nu är det istället från vardagsrummet eller köket jag ser dem.
 
Lite extra effektfullt när jag skulle ta bild och andra fönster speglade sig i det fönster jag kikade ut genom. Man visste knappt om hästarna var inne på riktigt. och inte bara på den stora fototapeten.
 
Men de knallade vidare, letade ännu mer gott gräs att mumsa på, och såg ut att vara nöjda och glada.
 
 
 
 
0 kommentarer