Absolut bästa

 
Årets väder vid hingstkåringen på Nordfjordeid är svårslaget. Absolut bästa jag upplevt. Nog har det varit skönt ibland tidigare, men inte så varmt och lugnt. Och inte hela tiden. Sommarvärme och helt ljuvligt denna gång!
Dessutom vill jag påstå att kvaliteten på visade hingstar också var bland de bästa jag sett. Flera riktigt fina individer. Bra topp med flera fina nya hingstar.
I fjol var det uppenbart att Birkelid Oluf skulle gå i topp i treårsringen. I år är det flera hingstar med riktigt fin typ och utstrålning. Blir spännande att se resultaten idag. 
Oluf var åter för bruksprov och är fortfarande en hingst som syns. Utstrålning som få, och kan nog bli hur fin som helst till exempel på dressyrbanan. Gjorde bra körprov med, men jag tror han kräver sin kusk.
 
Andra hingstar hade andra kvaliteter. Lite extra glad blev jag att se en trevlig hingst som tränats och delvis visades av sin 16-åriga ägare. Väl förberedda för bruksprov. Bra jobbat och fint temperament!
 
Det finns bilder och filmer att hitta på nätet, men här kommer ett urval av mina bilder från gårdagens exteriörbedömning utomhus. Jag återkommer med bilder från lösvisningen. Om du vill kolla vilken hingst det är så finns katalog på nätet. Där kan du koppla nummer till namn och stam.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
0 kommentarer