Runt banan


Att åka på hästtävling eller utställning 
är för mig så mycket mer än det som händer på tävlingsbanan.
 
Det som händer runt om kan vara minst lika trevligt och intressant. Ofta lär man sig något nytt eller träffar någon man inte pratat med förut. Eller något oväntat. Som hästen ovan med alla typiska drag för en black, där någon påstod att med den rasen kan den inte vara det och därför står som gulbrun. Jaha?
 
När Ella och jag var på DM i Lenhovda förra helgen fick Iver följa med. Han tyckte också det var spännande att kolla in allt. Allra bäst var nog när jag köpte varsin korv åt oss alla tre. På Ivers korv var det ingen senap eller ketchup, och den försvann i ett nafs.
 
Han blev till slut trött av allt han spanade på, och somnade gott på läkarbänken.
 
Jag träffade en tjej, som hade tävlingens andra fjordhäst. Åskar gjorde denut på tävlingsbanan, och fick publikens jubel när han snodde äpplen från ett hinder.
 
Ryttaren höll Iver åt mig en stund när jag behövde låna ut honom, och det visade sig att hon var bloggläsare och såg fram emot att se Hangvar på riktigt. Hennes dotter tävlade i samma klass som mamma och tog segern. Kul!
 
Lite senare på dagen träffade jag en annan bloggläsare, som till och med kände sig lite starstruck av vårt samtal. Hedrande och förvånande, tänkte jag.
 
Men så roligt att två gav sig till känna och jag fick ett ansikte på er, och fick se lite av ert hästliv. Det ger mig inspiration! 

 
 
2 kommentarer
Mikaela & Sigge

Så förvånande att hitta oss på bloggen idag! Jag blev först fundersam när jag såg dig, visst känner jag henne? Men så fick jag syn på Iver och förstod precis varför jag kände igen dig. Det är ju på denna blogg jag startar varje morgon vid 05.30. En härlig morgonrutin som nu pågått i flera år. Tusen tack för all härlig läsning, det ger alltid mycket bra information och nya funderingar :-)

Svar: Hej!Och så roligt att få ett ansikte på dig. Du är inte ensam om morgonrutinen, har jag förstått, och det är väldigt inspirerande för mig.
Tack för återkoppling!
stuterikry.blogg.se

Sofie Johansson

Trevligt att ses och tack för fina bilder på oss från WE:n, hade ingen som fotade så det var uppskattat.

Svar: Verkligen trevligt att ses. Fina var ni också!
stuterikry.blogg.se